Обзор ttartisan 50mm f0.95 для fujifilm

7artisans M28mm f/1.4

По техническому качеству изображения стоит отметить 7artisans M28mm f/1.4 – удачный объектив, получивший много положительных отзывов. Его не требуется «останавливать» на 1-2 ступени для получения приятного рисунка или приемлемой резкости, в оптической схеме применяются специальные элементы из низкодисперсионного стекла, асферик и стекла с высоким коэффициентом рефракции. Объектив выпускается в 2 версиях: обычной и FE-Plus. Вторая немного оптимизирована по размерам хвостовика, чтобы он не задевал массив фильтров, расположенных перед матрицей полнокадровых камер Sony (переходник с Leica M на Sony FE в комплект не входит). 

7artisans Photoelectric 50mm f0.95 Lens Bokeh:

For those who are thinking of buying this lens for the bokeh, I think you will be very happy with it.  The depth of field is very shallow at f0.95, and the bokeh quality is some of the nicest that I’ve seen for a lens with the Fujifilm mount.  With its 13 blade diaphragm, the  7artisans Photoelectric 50mm f0.95 Lens produces stunning, and buttery smooth bokeh.  I was suppose to have some portrait shots in this review but my shoots were canceled, due to the sudden rise in Covid cases, so I wasn’t able to test this lens with a model.  However, if you do get a chance to test this lens with someone, I am sure you will be very happy with the results.  The background simply melts away in a beautiful blur with nothing harsh, in my opinion.  As I said before, it is seriously hard to imagine this lens costs less than $300!  In my opinion, it’s a steal just for the bokeh alone!

7artisans 7.5mm f/2.8 Fish-eye

Первым будет, конечно, «рыбий глаз» 7.5mm f/2.8 Fish-eye. Простой объектив со сверхшироким углом обзора и классическим бочкообразным искажением. Фишаями надо уметь пользоваться: при определенном построении кадра и дистанции съемки они могут выдавать достаточно прямое изображение, в других случаях горизонт и вертикали получаются совсем кривыми. Это творческие объективы, которые имеют много применений: пейзаж, репортаж, концерты, стрит (уличная съемка), умышленно искаженные портреты (шаржи) и так далее. По широте обзора с фишаями не может сравниться ни один другой объектив, довольно часто они используются и в видеосъемке. 7artisans 7.5mm f/2.8 Fish-eye – добротный образец оптики такого типа, с хорошей резкостью и незначительными хроматическими аберрациями. Невысокая цена делает его отличным  выбором, если вы давно хотели попробовать подобные эксперименты с изображением – фирменные объективы такого типа стоят многократно  дороже, а в некоторых системах (Fujifilm, Canon EF-M) и вовсе отсутствуют.  Объектив сделан для камер формата APS-C и Micro 4/3, на полном кадре (Sony a7) он слишком сильно виньетирует – не советуем.

7artisans 50mm и 55mm

Фокусное 50мм у 7artisans представлено двумя объективами: более компактным (и более дешевым) 50mm f/1.8 и чуть более крупным / дорогим 55mm f/1.4, оба с бесступенчатой многолепестковой диафрагмой (12 лепестков у f/1.4, 14 лепестков у f/1.8). Количество лепестков имеет значение: чем их больше, тем (как правило) лучше удается сохранить округлую форму отверстия при диафрагмировании. 12 или 14 лепестков – это очень хорошо, и у всех объективов 7artisans их много, как минимум 10. У других производителей обычно используется меньше, 7-9. Оба объектива обеспечивают приятное боке с мягким размытием деталей фона. У 55mm f/1.4 на открытой диафрагме оно чуть более резковатое. Картина по резкости у  50mm f/1.8 классическая: резкий в центре, менее резкий по краям (на открытых значениях), а у 55mm f/1.4 картина  нестандартная, центр и края примерно одинаковые. Оба объектива выпускаются только под кроп-матрицы (APS-C и Micro 4/3), на полнокадровых Sony их можно использовать в Super 35 режиме.

Specifications top

I got my 50mm f/1.05 directly from Pergear. I’d also get it at B&H or at eBay if you know How to Win at eBay.

Name

7Artisans calls this the 7Artisans 50mm f/1.05 APO ∅58:

    APO: Apochromatic, which traditionally means fully corrected at three, rather than two, wavelengths, but I suspect this is just marketing fluff here.

    ∅58: 58mm filter thread.

Optics

7Artisans 50mm f/1.05 internal optical construction. ED elements.

10 elements in 7 groups.

2 ED elements.

Floating rear group.

NO aspherical elements claimed.

Corrected for visible light (400~700 Å).

Multicoated.

TTL: 98mm.

BFI: 16.1mm.

At f/1.05. bigger. At f/5.6. bigger.

13 blades.

Stops down to f/16.

NO clicks.

Focal Length

50mm.

When used on an APS-C camera, it sees the same angle of view as a 75 mm lens sees when used on a full-frame or 35mm camera.

See also Crop Factor.

Regular plastic rear cap and wonderful felt-lined front cap:

7Artisans 50mm f/1.05. bigger.

Included case, 7Artisans 50mm f/1.05. bigger.

Size

Dimensional drawing. bigger.

2.52″ ø maximum diameter × 3.20″ extension from flange.

64 mm ø maximum diameter × 81.2 mm extension from flange.

21.370 oz. (605.9 g) actual measured weight.

Rated 21.4 oz. (606 g).

Included

Lens, , , fuzzy bag and paperwork.

Oddly, I couldn’t find a strap for the case in my box:

In the box, 7Artisans 50mm f/1.05. bigger.

Slipcase box, 7Artisans 50mm f/1.05. bigger.

Box Bottom, 7Artisans 50mm f/1.05. bigger.

Canon: A005B-R.

Nikon: A005B-Z.

LEICA L: A005B-L.

Sony: A005B-E.

September 2022

Личное впечатление от использования объектива TTArtisan 50/0.95

Конструкция и дизайн. Когда снимаешь на TTArtisan 50/0.95, получаешь истинное удовольствие и погружение в «старую» фотографию. Вообще в руках линза ощущается очень качественным, монолитным и красивым изделием, искусно выполненным из металла и стекла. Особенно меня порадовал дизайн в стиле «зебра». Впервые с таким исполнением я столкнулся, приобретя Meyer Domiplan 50/2.8. В сочетании с черной тушкой смотрится «нарядно». И ещё не могу не отметить стильную упаковку линзы. Производитель постарался — меня она тоже впечатлила. Несмотря на то, что по факту основная задача коробки — безопасная транспортировка, знакомство с брендом и объективом начинается именно с нее

Поэтому считаю, что это важно. Особенно для такой хипстерской штуки, как TTArtisan 50/0.95

Это, действительно, добавляет свой шарм. В общем, если по этому пункту подытожить, стекло не хочется выпускать из рук Думаю, кто любит качество, его оценят.

Стиль «зебра» объектива TTArtisan 50/0.95

Если говорить про габариты и вес, то все складывается не столь однозначно. TTArtisan 50/0.95 — небольшой объектив, зато прилично увесистый (чуть больше 400 грамм). С одной стороны, безусловно, это придает ему солидности, с другой стороны — не каждый раз хочется тянуть его с собой, если речь идет о повседневных съемках. Так что тут у меня смешанные ощущения.

TTArtisan 50/0.95 и Fujinon 18-55/2.8-4

Я бы не сказал, что рисунок объектива имеет какой-то ярко выраженный характер, как, например, у Гелиос 44, 7Artisans 35/1.2 или Meyer Domiplan 50/2.8 (Trioplan 50/2.9). Но за счет светосилы F0.95 изображение получается объемным, а размытие очень мягким. На открытой ГРИП настолько мала, что привычные взору предметы на фотографиях кажутся какими-то другими. Поначалу это впечатляет. Через некоторое время приходит осознание того, что сюжетов, пригодных для съёмки на F0.95, не так уж и много (конечно, не считая портретов). И начинаешь задавать себе вопросы из разряда «насколько вся эта затея с такой светосилой вообще нужна». Но как минимум этот опыт необычный и по-своему уникальный.

Как уже упоминал в начале статьи, TTArtisan 50/0.95 не про выдающиеся оптические свойства. На картинках присутствует виньетирование и мягкость в углах на открытой. Хроматические аберрации тоже имеются, но на удивление их наличие мне нравится. Не знаю, как объяснить, но порой, именно благодаря ХА на фотографиях можно получить некий glow-эффект, который в сочетании с «пленочным зерном» дает интересный «ламповый» результат.

Наличие у линзы F0.95 побуждает желание близко снимать различные предметы. Увы, сделать это в полной мере не представляется возможным из-за минимальной дистанции фокусировки, равной 45 см. На практике это сильно ограничивает в возможностях. И, как итог, при съемке подобных сюжетов возникает неприятное чувство, когда хочется от объектива больше, но не тут-то было.

Байонет объектива TTArtisan 50/0.95

TTArtisan 50/0.95 — мануальный объектив со всеми вытекающими. Плохо это или хорошо, каждый решает сам. Но факт — попасть в резкость на открытой та еще задача (даже при наличии у Fujifilm всяческих «помогаторов»). И тут я бы еще добавил, что это абсолютно не то же самое, что снимать на F1.2 (например, на тот же 7Artisans 35/1.2). А еще с непривычки вместо кольца фокусировки я периодически хватался за кольцо переключения диафрагмы В общем, веду я к тому, что объектив требует времени привыкания и определенной сноровки. И тогда вы будете вознаграждены.

И раз уж упомянул, по доброй традиции блога «вишенка на торте» — кольцо переключения диафрагмы. В прошлых статьях я рассказывал, что в этом вопросе для меня «эталон» — конструктивное решение, применяемое в линейке Fujinon WR или на Viltrox 13/1.4. Но теперь могу с уверенностью сказать, рекорд побит Несмотря на то, что риски, показывающие значения F, не вполне равномерные и информативные, кольцо вращается плавно, останавливаясь на каждой половине стопа с едва уловимым щелчком. Тактильно это ощущается более «душевнее» что ли и вполне сгодится вместо «антистресс» средства, за его неимением

Цена. Хочется сказать, что затраты на TTArtisan 50/0.95, на мой взгляд, трудно назвать рациональными, хотя стоит он относительно недорого (около $200). Несмотря на свои впечатляющие характеристики, линза все же является очень нишевой (отчасти даже коллекционной). Поэтому, если и смотреть на покупку данного объектива, то только с точки зрения «порыва души» и исключительно в творческих целях

Ведь за сопоставимую стоимость на систему Fujifilm при желании можно найти более функциональное и, что немаловажно, автофокусное решение

Передняя линза объектива TTArtisan 50/0.95

7artisans 12mm f/2.8

7artisans 12mm f/2.8 – сверхширокоугольный объектив с исправленной геометрией. Дисторсия подушкообразной формы составляет всего 0.6%, а хроматика практически отсутствует, что делает данный объектив более чем пригодным для классической пейзажной фотографии, архитектуры и интерьеров

Он также обеспечивает достаточно широкий угол для селфи с вытянутой руки, даже на Micro 4/3 – обратите внимание, блогеры. Несмотря на свою «несерьезную» цену, объектив обеспечивает хорошую резкость, причем прямо от f/2.8, а также качественную цветопередачу и достаточно красивое боке (при съемке крупных планов)

Контровому свету он противостоит  плохо, как и другие объективы 7artisans – все-таки, в такой ценовой категории сложно ожидать новейших просветляющих нано-покрытий, которые используются в профессиональных линейках больших брендов. Тем не менее, эту засветку можно применять в собственных творческих целях – блики и ореолы от лучей света зачастую только добавляют изображению привлекательности.

Verdict:

If you ask me, the 7artisans Photoelectric 50mm f0.95 Lens is something that you should definitely take a closer look at, if you’re in the market for fast glass for your Fujifilm camera.  The build is rock solid, the features like the focus ring are ultra smooth, and optically, it’s great.  Plus, that f0.95 is going to give you a truly unique look.  The best part is the Photoelectric 50mm f0.95 costs just $236.  While it does not have autofocus, the retail price is even cheaper than Fujifilm’s own XF 50mm f2 lens, and therefore, it really isn’t much to invest in to even give it a try when you consider how much ultra fast lenses can cost these days.

This is truly another great third party lens to come out for the Fujifilm system, and I highly recommend it.  I think it’s really worth it, and it will give you a lot of bang for the buck.  In my opinion, this should definitely be added to the short list of lenses to buy.

Thanks for taking the time to read my review!  If you’re considering purchasing the Photoelectric 50mm f0.95, and my review helped you decide, please help support this site by purchasing from the links below or any mentioned in this review.  It will not cost you anything extra. Thank you for your support!

7artisans Photoelectric 50mm f0.95 Lens Focusing:

In terms of focusing, it’s all done manually, which is probably another reason why the lens is more compact.  Manually focusing a normal to short-tele lens with such a large maximum aperture is either something you enjoy or don’t.  I’ve shot enough Leica M gear that I’m not so much of a fan anymore haha but focusing isn’t too difficult with the 7artisans Photoelectric 50mm f0.95 lens.

For one, the focus throw is shorter rather than longer, so it’s something that can sometimes be quicker to focus.  For me, this is particularly important because as a boudoir and street fashion photographer, I like to capture a more spontaneous moment, and that will be more difficult, if I’m taking my sweet old time trying to focus a lens.  Also, this means I can use this lens for more general purpose photography like street work, for example.  As I said before, instead of this lens being used only for specific moments, it can serve as a lens I would use for “normal” shooting as well.

What also aids in focusing is the technology we have in most mirrorless cameras these days.  For instance, I was using focus peaking, and the magnification features in my X-T3.  I either used both features together or separately depending on my situation, and type of subject.  I’ll admit it, focusing the 50mm f0.95 still isn’t as fast as autofocus, and I did get some out of focus shots but overall, this lens isn’t as difficult to focus as some might think, especially with practice.

Recommendations top

I got my 50mm f/1.05 directly from Pergear. I’d also get it at B&H or at eBay if you know How to Win at eBay.

If you want at a low price, consider this lens. If you want ultrasharp all the way out to the corners for science or astronomy, look elsewhere.

I use a clear (UV) protective filter instead of a cap so I’m always ready to shoot instantly. I only use a cap when I throw this in a bag with other gear without padding — which is never. The UV filter never gets in the way, and never gets lost, either.

The very best protective filter is the Hoya multicoated HD3 58mm UV which uses hardened glass and repels dirt and fingerprints.

For less money, the B+W 58mm 010 is an excellent filter, as are the multicoated version and the basic multicoated Hoya filters, but the Hoya HD3 is the toughest and the best.

Filters last a lifetime, so you may as well get the best. The Hoya HD3 stays cleaner than the others since it repels oil and dirt.

All these filters are just as sharp and take the same pictures. The difference is how much abuse they’ll take and stay clean and stay in one piece.

This all-content, junk-free website’s biggest source of support is when you use those or any of when you get anything, regardless of the country in which you live. Thanks for helping me help you! Ken

Thanks for helping me help you!

Ken, Mrs. Rockwell, Ryan and Katie.

Ken Rockwell. All rights reserved. Tous droits réservés. Alle Rechte vorbehalten. Ken Rockwell is a registered trademark.

7artisans Photoelectric 50mm f0.95 Lens Image Quality:

Quick note about the images: Covid cases are very high in NYC now, so I’ve been keeping my picture taking down to a minimum.  There are less pics (and variety) than what I would normally post for a review.  Also, I canceled my shoots, so no portraits with this lens.  Still, there are plenty of pics that will show what this lens can do.

Now that we’ve talked about the overall build and focusing, let’s take a closer look at the image quality that this lens produces.  The 50mm f0.95’s image quality is impressive, and it really does offer such a beautiful look, especially at f0.95.  It’s pretty amazing to me that this lens costs only $236.

For one, this is definitely a sharp lens.  Even at f0.95, you can produce images that are very sharp, especially in the center.  I think it comes down to the ability to focus, which can take a bit of practice at first.  Once you get used to the 7artisans Photoelectric 50mm f0.95 lens though, you can get great results at f0.95.  At f0.95, corners are a bit softer, which isn’t out of the ordinary.  As you stop down, the entire image sharpens up nicely with even the center showing improvement.  Corners get much better, and by just f2 to f2.8, the entire frame is nearly sharp.  I found this lens does perform great throughout the aperture range, so it’s definitely something that you can use for all types of photography.  Combined with its relatively compact size, and it’s overall image quality, this one lens could be the only 75mm equivalent that you need.  In other words, you wouldn’t need to buy an additional 75mm just for the sake of having one smaller or one that would perhaps, perform better when stopped down.

In addition to producing sharp images, there are other features that make the 7artisans Photoelectric 50mm f0.95 lens worth a look.  Color and contrast are great.  Flare wasn’t an issue for me under normal shooting conditions, so the fact that a lens hood was not included, is okay.  There is some vignetting at wide open aperture but this is pretty much a given, and nothing out of the ordinary.  The vignetting is actually kind of nice to be honest, and goes with the ultra thin depth of field look but if you’re not a fan, stopping down just one stop does reduce it significantly.  Overall, this is a quality lens, in my opinion, and one that I think is comparable in terms of image quality to what is coming out from Fujifilm lenses.  This is important, especially if you already own Fujifilm lenses, and want your images to match in terms of workflow.

7artisans 25mm f/1.8

7artisans 25mm f/1.8 – один из самых популярных объективов бренда. По крайней мере, в России. Своей популярности он обязан, прежде всего, низкой цене – многие любители, только недавно купившие фотоаппарат с «китовым» зумом, не готовы к новым тратам, а хочется снимать с размытием. Второй фактор: универсальное фокусное расстояние: на APS-C с учетом кроп-фактора получается около 37-40 мм, а на Micro 4/3 – классический «полтинник».  Хорошо подходит для повседневной съемки (дети, друзья, цветы, коты, что-то интересное по дороге) и портретов с доступным светом. Объектив супер-компактный, а качество изображения превзойдет ваши ожидания – хорошая резкость и приятное, мягкое боке (для лучших результатов советуем чуть-чуть прикрыть диафрагму) – что еще вам надо? Да, фокусироваться придется вручную, но с новыми камерами это несложно (подробнее ниже). Так что просто берите и начинайте снимать.

Help Me Help You

I support my growing family through this website, as crazy as it might seem.

The biggest help is when you use any of when you get anything. It costs you nothing, and is this site’s, and thus my family’s, biggest source of support. These places always have the best prices and service, which is why I’ve used them since before this website existed. I recommend them all personally.

If you find this page as helpful as a book you might have had to buy or a workshop you may have had to take, feel free to help me continue helping everyone.

If you’ve gotten your gear through one of my or helped otherwise, you’re family. It’s great people like you who allow me to keep adding to this site full-time. Thanks!

If you haven’t helped yet, please do, and consider helping me with a gift of $5.00.

As this page is copyrighted and formally registered, it is unlawful to make copies, especially in the form of printouts for personal use. If you wish to make a printout for personal use, you are granted one-time permission only if you PayPal me $5.00 per printout or part thereof. Thank you!

Mr. & Mrs. Ken Rockwell, Ryan and Katie.

Home
Donate
New
Search
Gallery
Reviews
How‑To
Books
Links
Workshops
About
Contact

7artisans Photoelectric 50mm f0.95 Lens Build Quality:

I want to start off by talking about the build quality.  I am actually very impressed with it.  The 50mm f0.95 is all metal, and it feels quite solid in the hands.  There’s also a nice hefty feel to it, similar to a rangefinder lens, which I particularly like.  In addition, the focus ring is extremely smooth, and has a beautifully dampened feel to it.  It has just the right amount of tension, which helps for critical focusing.  There’s also a de-clicked type aperture ring, which operates just as smoothly.  It has a nice feel as well, and is better for video although I must admit that I wish it was a clicking type.  It’s just my preference, and I don’t really do much video anyway.  Still, this isn’t a deal breaker to me, especially given that overall, the build is excellent.  As I said earlier, the Photoelectric 50mm f0.95 retails for $236 but if I didn’t know the price, I would’ve guess it was much higher.  It’s also worth noting that while I tested the Fujifilm version, the 7artisans 50mm f0.95 also comes in Canon EF-M, Micro Four Thirds, Nikon Z, and Sony E mount.

With such a large maximum aperture, and focal length of 50mm (75mm equivalent), one would think that this lens would be huge but considering what it is, the size of it is actually quite manageable.  In other words, it’s really not that big.  I would argue it’s actually compact given what its capabilities are.  I had this lens mounted on my Fuji X-T3 for weeks, and it’s something that balances very nicely on the camera.

The dimensions are 2.7 x 2.4″/67.5 x 60.2 mm, while the weight is 14.8 oz/420 g, which means this is something that isn’t necessarily just a specialized lens where you would take out for only certain scenarios.  It’s something that can be used even as an everyday lens.  It’s not so heavy that you can’t carry it around with you all day, and it’s still compact enough where it can be discreet for street shooting, for example.  The 7artisans 50mm f0.95 is also great for candid portrait work, which I imagine many will use it for, since that f0.95 has such a great ability to blur out that background in an image.  It’s not something that will be intimidating.  The person you’re photographing won’t just see all glass staring back at them.

7artisans 35mm

С 35-мм фокусным у 7artisans имеется сразу 3 объектива: 35mm f/1.2 для APS-C плюс 7artisans 35mm f/1.4 и 35mm f/2.0 для полного кадра. f/1.2 в APS-C и в f/1.4 в полнокадровой версии сделано, конечно, больше для хайпа, на этих значениях объективы не могут похвастаться ни резкостью, ни качеством рисунка: размытие достаточно нервное, с резкими контурами. Но стоит лишь немного закрыть его, примерно на ступень, как боке преображается, становится мягче. Что касается резкости, то тут нужно вспомнить такую вещь как зависимость от дистанции фокусировки:

Схемы с плавающими элементами (для коррекции аберраций на близкой дистанции) придумали сравнительно недавно, и во всех 7artisans 35mm (f/1.2, f/1.4, f/2.0), использующих схемы эпохи дальномерок, подобное отсутствует. Поэтому при фокусировке на объектах ближе 1 метра вы можете заметить, что объектив стал как-то сильно «мылить» изображение, хотя вы ничего не меняли. Это нормально. На дальномерных камерах большинство объективов в принципе упиралось в  ограничитель на дистанции 0.7 м, из-за самого устройства видоискателя. У 7artisans 35-мм объективы фокусируются гораздо ближе – вплоть до 0.35 м, но будьте готовы к тому, что вам придется дополнительно закрыть диафрагму примерно на ступень, чтобы сохранить тот же уровень резкости, что и при фокусировке на большую дистанцию.

В целом, 35mm f/1.2 и 35mm f/1.4 лучше «остановить» на 1-2 ступени, а 35mm f/2.0 можно использовать прямо с открытой диафрагмы (особенно на APS-C камерах). Оптимальные значения по резкости и контрасту, как обычно – от f/4 до f/8. Что интересно, 35mm f/1.4 выпускается для байонетов Canon RF и Nikon Z, для которых сейчас можно найти не так много оптики, тем более за такие деньги. По какой-то странной логике версия f/1.2 (для кропа) обладает бесступенчатой диафрагмой, а f/1.4 и f/2.0 для полного кадра – оба «кликают», причем с шагом сразу в полную ступень. Как можно догадаться, это не очень хорошо для видео. Впрочем, прием с изменением глубины резкости прямо по ходу записи используется не так уж и часто, без этого можно обойтись.

7artisans Photoelectric 50mm f0.95 Lens Review:

Lenses with ultra large maximum apertures always have fans, and with good reason: in addition to the light gathering capabilities of these lenses, they can also produce beautifully blurred out backgrounds for when you want to further isolate your subject.  In the past, these lenses often came with very high price tags but nowadays, there are quite a few options that are more reasonably priced.  Take, for instance, the 7artisans Photoelectric 50mm f0.95 lens, which comes in several different mounts.  With a price of just $236, this lens is definitely something that is more attainable.  I had the pleasure of testing one out, and here are my thoughts on it.

Thanks for taking the time to read my review!  If it helped, please consider purchasing from any of the links mentioned in this post, which in turn, helps support this site.  I get a small commission but it will not cost you anything extra.  Thank you!

Introduction top

B&H Photo — Video — Pro Audio

I buy only from . I can’t vouch for below.

This is a completely mechanical, all-metal manual-focus-only lens for full-frame mirrorless cameras.

It is surprisingly sharp in the center, especially at f/1.05 where no new camera-brand full-frame lens goes, but due to field curvature and other issues it’s never as sharp on the sides as a slower camera-brand 50mm lens. For instance, the less-expensive Nikon AF-S 50mm f/1.4G on the Nikon FTZ is much sharper at every aperture in the sides and corners — but the Nikon 50mm f/1.4G doesn’t go to f/1.05 and they’re both about as good in the center where it counts.

It’s not that sharp overall if you’re counting hairs. It’s not for astronomy or science; it’s a lens for lovers of great .

It comes in mounts for Canon RF, Nikon Z, Sony E & LEICA L Mirrorless cameras.

I got my 50mm f/1.05 directly from Pergear. I’d also get it at B&H or at eBay if you know How to Win at eBay.

New

Ultra-speed f/1.05 manual lens for Canon RF, Nikon Z, Sony E & LEICA L full-frame mirrorless cameras.

Exquisite 13-blade .

Short-backfocus design takes advantage of mirrorless camera mounts.

Good

Very sharp and contrasty in the center at f/1.05.

Great at every aperture.

Exquisite 13-blade .

Ultra-speed f/1.05.

Metal filter thread.

Luxurious .

to last a lifetime.

included.

Bad

Never that sharp on the sides; this is an ultra-speed lens, not a lens for ultimate sharpness.

Completely manual focus and diaphragm operation like something from the 1930s.

Bizarre depth-of-field scale suggests much more depth-of-field than other 50mm lenses. It’s calculated with about a 120 micron circle of confusion, not 30 microns as standard for this format.

No aperture click stops.

Uneven spacing between f/stops (non-linear aperture ring calibration).

Missing

Absolutely no communication with the camera: no in-camera aperture setting, no automatic aperture control and no automated EXIF data.

No aperture click stops.

Mostly invisible mounting index.

No Image Stabilization.

Doesn’t really seem like f/1.05. With an entrance pupil of 41mm, I’d peg it as more of an f/1.2 lens.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Real shop
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: