Аббревиатура и технические характеристики
Nikkor DX 18-200mm VR II Stabilisation
The Nikkor DX 18-200mm VR II is equipped with Vibration Reduction (VR) capabilities to counteract camera shake. Like all Nikkor VR lenses to date, this employs an optical system which means you see the stabilising effect while composing through the optical viewfinder.
Seeing the image suddenly steady itself when you half-press the shutter release button is very reassuring, especially when you’re shooting at longer focal lengths.
VR is enabled by flicking a switch on the side of the lens barrel. Nikon claims the lens has four stops of compensation and like many VR models there’s the choice of Normal or Active modes, the latter designed for photographing from a moving vehicle.
To put its effectiveness to the test we took a series of photos with it zoomed-into an equivalent of 300mm, where traditional photographic advice would recommend a shutter speed of at least 1/300 to eliminate camera shake.
Our sequence started at 1/320 and reduced by one stop each time until 1/10. We performed this sequence twice, first without VR enabled, and secondly with VR enabled. Below are 100% crops taken from the non-VR and VR images at a shutter speed of 1/20.
Nikkor DX 18-200mm VR II Vibration Reduction |
||
DX 18-200mm VR II at 200mm (300mm equivalent) VR off, 1/20 | DX 18-200mm VR II at 200mm (300mm equivalent) VR on, 1/20 |
On the conditions of the day, the fastest we could handhold a sharp result when fully zoomed-in without any stabilisation was at 1/320; anything slower suffered from camera shake. With VR enabled, we could match the sharpness under the same conditions at a shutter speed of 1/40, although the result at 1/20 was almost as good. You can see examples taken at 1/20 with and without stabilisation above, and it’s clear how the version with VR is much steadier.
This corresponds to between three and four stops over our 1/320 shot in practice, which just about meets Nikon’s claim of four stops of compensation. It’s certainly a very useful facility to have at your disposal and makes handholding the DX 18-200mm VR II quite possible even at its longest focal length in modest to low light.
Now it’s time to see how the lens performs against alternative general purpose zooms in our Nikkor DX 18-200mm VR II results pages.
Nikkor DX 18-200mm VR II optical design
The Nikkor DX 18-200mm VR II shares the same optical construction as its predecessor with 16 elements in 12 groups, with two ED glass and three aspherical elements. Nikon claims to have improved the coatings on the new lens, but we couldn’t confirm that in practice. As far as we’re concerned, the optical construction and quality is essentially the same on both versions.
The focal ratio remains f3.5 when zoomed-out to 18mm and f5.6 when zoomed-in to 200mm, and the aperture again employs seven rounded blades; you can see an example portrait shot with the aperture wide open in our sample images gallery. The closest focusing distance is 50cm throughout the focal range and again we have an example in our gallery.
The focal ratio slows down fairly quickly in the range as indicated by maximum aperture at the following focal lengths we tested: f4.2 at 35mm, f4.8 at 55mm, f5.3 at 85mm and f5.6 at 135mm.
Беспроводное управление при помощиWi-Fi и NFC
Как и многие современные фотокамеры Nikon, модель D7200 оснащена модулем Wi-Fi, служащим для дистанционного управления камерой и передачи снимков на мобильные устройства. Но в отличие от многих соплеменниц, в ней также есть модуль NFC, который значительно облегчает стыковку камеры со смартфонами и планшетами: достаточно поднести их соответствующим датчиком к такому же на камере.
Связь между устройствами происходит быстро, после соединения с камерой смартфоны или планшеты, благодаря бесплатному приложению Wireless Mobile Utility можно превратить в пульт ДУ с экраном. Это очень пригодится, например, при съемке с автоспуском, когда нет возможности надёжно зафиксировать камеру.
Высокое качество изображения
— Широкий динамический диапазон, эффективный D-Lighting
— 14-битный RAW (NEF)
— Матрица с высоким разрешением – высокая детализация
— Flat picture control — выравнивает яркость тонов картинки, понижает контрастность.
— Видеосъемка 1080/60р
Хотя сенсор D7200 относится к кроп-фактору DX, по качеству съемки камера мало чем уступает своей полнокадровой родственнице Nikon D750. Новый процессор Exeed 4 обеспечивает эффективное подавление цифрового шума. Фотограф смело может ставить настройку ISO в режим автовыбора с потолком в 6400 ISO, если он собирается записывать снимки в формате JPG и после уменьшать их, например, для подготовки 4К-изображений.
Если же цель — получить картинки, подготавливаемые для экранов Full HD, либо для обработки в RAW-конверторах, то рабочий диапазон ISO можно расширить и до 12800.
Auto-ISO 9000, f/3.2, 1/80, 105 мм
Это изображение получено изRAW-файла после его обработки. Несмотря на высокое ISO даже мелкий шрифт на календарной страничке полностью читаем.
В целом, уровень цифрового шума можно считать незначительным, поэтому для его подавления в большинстве случаев хватает первой (умеренной) градации функции шумоподавления, — она оказывает минимальное влияние на детализацию.
AutoISO 12800,f/5.6, 1/80, 105 мм
Это изображение получено изRAW-файла после его обработки и преобразования в 4К-разрешение.
Преобразование сигнала при помощи нового процессора Exeed 4 помогает не только в борьбе с цифровым шумом, но и обеспечивает широкий динамический диапазон фотоснимкам и видеороликам. Высокую эффективность демонстрирует функция D-Lighting, служащая для расширения динамического диапазона, и для большинства типичных съемочных ситуаций можно применять настройку «Авто».
Почти всегда этого будет достаточно, чтобы все полутона сцены были зафиксированы на снимке.
ISO 100, f/5.6, 1/800, 36 мм.
Пример работы функции D-lighting в авторежиме. Без потерь информации воспроизведены все тона, от самых светлых (на фронтоне дома), до глубоких теней.
Для съемки в сложных световых условиях (очень высокий перепад яркости и высокий контраст), либо при съемке объектов с большим количеством близких полутонов, камера предлагает запись снимков в формате 14-битного RAW (NEF), позволяющем сохранить максимум информации, полученной со светочувствительного сенсора.
Высокое разрешение сенсора (24 млн пикселей) в сочетании с высококачественным объективом способно обеспечить передачу мелких деталей объекта даже когда он занимает только часть кадра.
ISO 100, f/5.6, 1/500, 40 мм
На этом изображении, пожалуй, можно пересчитать все листочки на деревьях, при этом вплоть до заднего плана сохранены все детали, даже те, которые в реальности фотограф не видел невооруженным взглядом.
Reasons to Buy Nikon AF-S DX Nikkor 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II Lens
Here we’ve included a summary of the advantages and disadvantages of the Nikon AF-S DX Nikkor 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II lens in a list form to help you determine whether it offers the features you need.
PROs
Optical Image Stabilization |
Autofocus |
Distance Scale |
DoF(Depth of Field) Scale |
Hood supplied |
Zoom Lock |
Versatile Lens with a Zoom Ratio of 11x |
Report a correction
Buy Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II from or B&H PHOTO
CONs
Lens Extents while zooming |
Slow Aperture at Tele end |
Variable Aperture |
Lens Mount
Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II is compatible with cameras that have a Nikon F (DX) lens mount. Some of the latest released cameras that are compatible with the Nikon F (DX) lenses are Nikon D3500, Nikon D7500 and Nikon D5600.
Size, Weight and Filter Thread
Size and weight is a very important decision factor when searching for your next lens. Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II has a maximum diameter of 77mm and total length of 97mm when not extended. It weighs 565g / 19.9 oz.
Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II has a filter thread of 72mm. Below are links to the filters that we recommend you to consider for your Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II:
Optical Image Stabilization
The Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II features an optical image stabilization system which helps to reduce the blur that occurs due to shaking during hand-held shooting.
Zoom Method
Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II features Rotary (extending) zoom method where the length of the lens changes as you zoom in or out. This makes it possible to design the lens with a smaller minimum length ( generally when it is zoomed out) compared to internal zoom lenses. The disadvantages of this design are being harder to seal against dust and moisture, weight balance shifting while zooming and zoom creep in certain lenses.
Zoom Lock
Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II has a Zoom lock feature which eliminates Zoom creep where focal length of the lens changes with gravity when it’s held downwards or upwards.
Below are the 3 Superzoom Zoom type Nikon F mount lens alternatives with highest max magnification ratios:
- Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS HSM C: 0.33x — (Compare)
- Nikon 28-300mm f3.5-5.6G ED VR: 0.32x — (Compare)
- Tamron 28-300mm f3.5-6.3 VC PZD: 0.29x — (Compare)
Aperture
Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II is a variable aperture lens with a max aperture of f3.5 and a minimum aperture of f22 at 18mm, and a max aperture of f5.6 and minimum aperture of f36 at 200mm .
Focal Length | Max Aperture | Min Aperture |
---|---|---|
18mm | F3.5 | F22 |
200mm | F5.6 | F36 |
Optical Formula
Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II’s optical formula consists of 16 elements in 12 groups . Following special elements are used in this design:
- 2x ED glass elements
- 3x aspherical lens elements
Lens Hood
Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II comes with a removable lens hood which is handy to reduce lens flare and glare in your photos. The model number of the hood is HB-35.
Popular Comparisons of Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II
Top Alternatives of Nikon 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II Lens
Model | Coverage | Weight | Focusing | Street Price | |
---|---|---|---|---|---|
Nikon AF-S DX Nikkor 18-140mm f3.5-5.6G ED VR Compare |
APS-C / DX | 490 g / 1.08 lb | AF | ||
Tamron 18-200mm F3.5-6.3 Di II VC Compare |
APS-C / DX | 400 g / 0.88 lb | AF | ||
Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS HSM Compare |
APS-C / DX | 600 g / 1.32 lb | AF | ||
Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM Compare |
APS-C / DX | 470 g / 1.03 lb | AF | ||
Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300mm F3.5-6.3G ED VR Compare |
APS-C / DX | 550 g / 1.21 lb | AF | ||
Nikon AF-S DX Nikkor 18-200mm f3.5-5.6G IF-ED VR Compare |
APS-C / DX | 560 g / 1.23 lb | AF | ||
Sigma 18-200mm f3.5-6.3 II DC OS HSM Compare |
APS-C / DX | 490 g / 1.08 lb | AF | ||
Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f3.5-5.6G ED VR Compare |
APS-C / DX | 420 g / 0.92 lb | AF |
Недостатки Nikkor 55-200mm f/4-5.6 AF-S
Автофокус у данного телеобъектива при недостаточном освещении уходит в бек/фронт фокус, и не может сфокусироваться на главном предмете. Также случается и при съемке мелких объектов, и объектов, находящихся в движении. В дополнение ко всему при фокусировке он издает заметный шум. Это случается не так часто, но момент неприятный, и иногда приходится задействовать ручную фокусировку. Проблема не критична, так как в нормальных условиях освещенности автофокус довольно цепкий.
Качество изображения. Качество картинки с этим телеобъективом как радует, так и огорчает. Он очень требователен к освещению (что впрочем, не удивительно), поэтому в каких то случаях на него получается получить резкое и качественное изображение, а в других не хватает то резкости, то красок. В большинстве случаев он резкий на всех фокусных расстояниях, но иногда прорисовка деталей объекта съемки (например, перьев птицы, листьев деревьев и т. д.) оставляет желать лучшего. Однако, качество картинки, полученной на Nikkor 55-200mm f/4-5.6G лучше, чем на стандартный kit объектив Nikkor 18-55 mm f/3.5-5.6 G, и фотографии выходят более интересными.
Все примеры фотографий в данной статье сделаны на фотоаппарат Nikon d3100 в связке с объективом Nikkor 55-200mm f/4-5.6G!
Параметры: Выдержка: 1/1000 с., Диафрагма: f/6.3, ISO: 200, Фокусное расстояние — 200 mm
Параметры: Выдержка: 1/200 с., Диафрагма: f/5.6, ISO: 200, Фокусное расстояние — 200 mm
Обзор объектива Nikon 55-200mm. f4-5.6 vr.
Nikkor DX 18-200mm VR II focusing
The Nikkor DX 18-200mm VR II is an AF-S model, which in Nikon’s terminology means it’s equipped with a Silent Wave Motor (SWM) for autofocusing. Since the focusing motor is built-into the lens, it will autofocus on any of Nikon’s DSLRs, including the budget models which don’t feature their own AF motor for driving older, non AF-S lenses.
AF-S lenses also have the potential to be quick and quiet, although don’t assume all are equal in these respects. In use the DX 18-200mm VR II’s autofocusing may have been pretty quiet, but it was fairly leisurely in speed, taking around 1.2 seconds to go from infinity to 50cm and back again – you can see and hear this in action in our HD video tour. But while it’s far from the fastest focuser in the Nikkor catalogue, we rarely found its speed limiting in general-use, with the lens generally locking-onto subjects in fair light without any searching.
Intro
- Intro
- In depth
- Quality
- Samples
- Verdict
The Nikkor DX 18-200mm VR II is an 11.1x super-zoom lens designed for Nikon’s range of DX format DSLRs. Announced in July 2009, it’s the update to one of the most popular lenses for the Nikon system, now equipping it with better protection against zoom creep, where the lens barrel can inadvertently extend or retract under its own weight.Mounted on a DX-format body, the DX 18-200mm VR II delivers the same 27-300mm equivalent range as its predecessor which takes you in a moment from wide-angle coverage to respectable telephoto. This allows you to shoot an expansive landscape, before quickly zooming-in to grab a photo of, say, an unusual bird perched on a branch. It’s this degree of flexibility which has resulted in many Nikon owners using it as their exclusive lens, especially when travelling.Like its predecessor, it’s perfectly usable at longer focal lengths or in low light thanks to Vibration Reduction (VR) facilities which, according to Nikon, provide up to four stops of compensation. Unlike its rival from Canon, it also includes quick and quiet focusing, a rubber sealing on the lens mount, and comes supplied with a lens hood and pouch. As an AF-S model, it’ll also autofocus on all Nikon DSLRs, including the entry-level models which don’t feature built-in motors.
The combination of an enormously flexible zoom range and respectable performance made the previous DX 18-200mm VR one of the best-selling lenses in the Nikkor catalogue. But one universal complaint regarded zoom creep, where its barrel extended or retracted under its own weight. Nikon’s addressed this in the new version of the lens with a switch on the side of the barrel which locks it in the wide position for transportation. Nikon has also improved the optical coatings to better reduce ghost and flare.
Our review of the earlier DX 18-200mm VR lens was one of the most popular at Camera Labs, so while there’s only minimal changes to the new lens, we’ve decided to run it through our entire test suite for a brand new report. This has given us the chance to conduct many more tests under real-life conditions at a variety of focal lengths and apertures, while comparing it against the latest Nikkor zooms. You’ll see the pros and cons of the DX 18-200mm VR II against the premium DX 16-85mm VR, the DX 18-105mm VR kit zoom, and at the longer end of the range the DX 55-200mm VR.
In addition to our detailed results section we’ve also taken a detailed look at the controversial subject of reduced zoom range at close focusing distances. Rounding it all off is a brand new video demonstration showing the lens in action and presented in High Definition. So if you’re one of the many Nikon DSLR owners considering this super-zoom lens, read on to find out how it measures-up.
Pages: 1
Вопрос: лучше один Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR для фотопортретов или …?
Эта информация для тех фотолюбителей и фотографов, которые мечтают и надеятся использовать для портретной фотосъемки только Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR. Должен признаться, что покупая Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR, я был среди них.
Повторюсь еще раз, что в самом начале свой творческой карьеры я был вдохновлен качеством портретной фотосъемки на Canon EF 70-200 f/2.8L IS II USM и был уверен, что мне лично нужен для фотосъемки фотопортретов точно такой телеобъектив, только Nikon (Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR).
Мне казалось, что Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR покрывает весь диапазон фокусных расстояний, так необходимых для портретной фотосъемки. Диафрагма 2.8 должна была прекрасно размывать задний план и отделять объект съемки от фона. Это в реальности так и происходит — фон Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR на диафрагме 2.8 размывает прекрасно, но.
Вы, наверное, будете использовать Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR для фотопортретов только в том случае, если у вас нет других портретных фиксфокалов Nikon.
Дело в том, что я купил этот телеобъектив, но фотографировать портреты им так и не стал. Со временем оказалось, что портретные фиксфокалы Nikon, к примеру, Nikon 85mm f/1.4 делают фотопортреты значительно лучше и выразительней.
Я здесь поделюсь своим мнением относительно полезности и востребованности телеобъектива Nikon 70-200mm f/2.8G. Хотел бы предупредить, что это мое личное мнение, основанное на статистике использования объектива Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR II в личной практике фотографа.
Примеры фотографий в галереях на сайте
Кроме фотографий здесь представлен список галерей, при фотосъемке которых был использован объектив Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR II:
Спортивные фото
- «Ростовская сотка-2021», фотографии, 78 фото ультрамарафона в 100 км
- Фотографии соревнований по боксу в Новочеркасске, 89 фото
Свадебные фотографии
-
Свадьба в ЗАГСе г. Железнодорожного, в ресторане «Белый берег» (Раменский район, с. Верхнее Мячково), 154 фото от начала и до конца
Свадебный фотосет у ротонды (половина фото сделана с помощью Nikon 70-200mm f/2.8G ED AF-S VR II)
- Свадьба в Новочеркасске от начала и до конца
- Свадьба от начала и до конца: свадебное утро, Измайловский ЗАГС, прогулка в усадьбе Кусково, ресторан
- Летняя свадьба в Королеве
- Свадьба в «Малибу», Пирогово
Рекламные фотографии, семейные и портретные фотосессии
- Фотосъемка 1 сентября — «День знаний» в 31 школе г. Новочеркасска
- Рекламная фотосъемка пива «Святопрамен» — все фотографии в этой галерее выполнены на Nikon 70-200mm f/2.8G
- Романтическая фотосессия в Александровском парке Новочеркасска
- Лав-стори: три весенних эпизода
- Весенняя фотосессия лав-стори на природе
Архитектура, фотографии в путешествиях
- HD quality
- HD quality
-
Имеретинский морской порт в Адлере (Сочи), фото и фотопейзажи HD quality
- HD quality
- HD quality
- HD quality